Utestående betalinger

Her vil du finne informasjon om hvordan du kan håndtere dine utestående betalinger, og hvordan prosessen foregår.

Du kan se tidligere betalinger på Min Side eller i app. Her får du oversikt over alle avdragene som er betalt.

Har du et utestående krav vil du motta en betalingspåminnelse kort tid etter forfall. Betaler du ved mottatt betalingspåminnelse vil du unngå å pådra deg ytterligere kostnader. I tillegg vil du unngå at din tilgang til senteret blir deaktivert, dette betyr ikke at medlemskapet blir avsluttet.

Har du ikke betalt etter å ha mottatt betalingspåminnelse, vil tilgangen til senteret deaktiveres frem til betaling foreligger.

14 dager etter hovedforfall vil kravet bli sendt videre til vår samarbeidspartner, Remind AS, som nå har overtatt og forfølger kravet videre. Videre dialog knyttet til dette kravet, må derfor henvendes direkte til Remind. Dette vil påføre renter og gebyrer.

Har du ikke fulgt opp eventuelle betalingspåminnelser eller inkassovarsler, vil saken bli sendt som inkasso. Dette påfører blant annet salær og ytterligere renter og gebyrer. Kravet er under styring av Remind AS, dialog må derfor henvendes direkte til dem. Ved manglende betaling vil saken gå til rettslig pågang og ytterligere gebyrer vil påløpe.

Har du problemer med å innfri kravene, kan du henvende deg til Remind AS, som vil være behjelpelig med å finne gode løsninger som passer deg. Du får også full oversikt over utestående krav ved å ringe til Remind eller logge inn i deres portal.

Det utestående kravet vil etter en rekke påminnelser og varsler sendes til rettslig pågang. Saker er fra og med inkassovarsel, er ute av våre hender og gitt til ekstern oppdragsgiver. Henvendelser rettes direkte til Remind AS.